Partner serwisu
Komunikacja

Time4BUS – innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – zarys historyczny firmy i aplikacja mobilna

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny, Time4BUS

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Time4BUS – innowacyjność w systemie zarządzania transportem zbiorowym – zarys historyczny firmy i aplikacja mobilna
fot. Time4Bus
Miesiąc kwiecień to szczególny okres w roku. Co prawda, mamy już za sobą Święta Wielkanocne, ale jest to czas, kiedy dzień wydłuża się, a temperatura powietrza jest na tyle sprzyjająca, że coraz częściej bierzemy pod uwagę inne środki lokomocji. Na komfort przemieszczania się komunikacją zbiorową, wpływa wiele czynników takich jak stan techniczny pojazdu, rozkład jazdy, czas przejazdu między dwoma punktami, ale przede wszystkim możliwość sprawdzenia dogodnego połączenia, czy zlokalizowania, gdzie obecnie znajduje się nasz pojazd i kiedy przyjedzie na dany przystanek.

Firma GenesisMobo, twórca platformy Time4BUS do zarządzania transportem zbiorowym i przedsiębiorstwem komunikacyjnym, oraz aplikacji dla pasażerów o tej samej nazwie, od dłuższego czasu skutecznie rozwija swoje produkty, dopasowując się, do najnowszych trendów na rynku komunikacyjnym. Co tydzień, przez najbliższe 3 poniedziałki i dodatkowo w piątek 19 kwietnia, zaprezentujemy Państwu cykl wywiadów z przedstawicielami firmy, którzy opowiedzą o GenesisMobo, dostępnych rozwiązaniach i zaletach produktów pod nazwą Time4BUS.

Naszym pierwszym rozmówcą jest Arkadiusz Witek – członek zarządu, dyrektor ds. klientów kluczowych, współzałożyciel GenesisMobo, który w pierwszej części opowie o początkach działalności i samej aplikacji mobilnej Time4BUS.

Transport Publiczny: Działacie Państwo na rynku komunikacyjnym już od wielu lat, ale jak wyglądały pierwsze kroki w branży transportu zbiorowego?

Arkadiusz Witek: Historia rozwoju naszej firmy sięga roku 2007, gdy zaczęliśmy realizować wdrożenie systemu łączności alarmowej dla jednego z warszawskich przewoźników. Przedsięwzięcie było spore, ponieważ dostarczyliśmy system do ponad 1300 pojazdów. Początkowo podchodziliśmy do tego z dużą dozą nieśmiałości, ale kiedy nasze rozwiązanie sprawdziło się w praktyce, wiedzieliśmy już, że idziemy we właściwym kierunku.

Na tym chyba nie poprzestaliście?

Arkadiusz Witek: Nasz pomysł i produkt rozwijaliśmy dalej. Z roku na rok, były to, co raz nowsze projekty, systemy i kontrakty. W 2010 roku wdrożenie systemu zasilania awaryjnego, systemu transmisji, który dwa lata później znajdował się w ponad 1000 pojazdów w Warszawie. Do tego system monitoringu wizyjnego, czyli coś, co na rynku polskim w komunikacji miejskiej, nie było jeszcze aż tak popularne.

Wszystko zaczęło się w Warszawie, ale jakie następne „przystanki” pojawiły się na Waszej „trasie” biznesowej?

Arkadiusz Witek: Cały czas wdrażaliśmy nowe rzeczy, udoskonalaliśmy już istniejące, przyjmowaliśmy pod swoje skrzydła kolejne pojazdy w Warszawie, aż przyszedł ten przełomowy moment, kiedy nastała pandemia a wraz z nią… nowe kontrakty i klienci. Był to dość trudny czas, gdzie musieliśmy mierzyć się z wieloma ograniczeniami, zachowywać odpowiednie dystanse, po prostu zdrowotnie pilnować się. Ale nie zatrzymując się w miejscu, rozwinęliśmy aplikację mobilną Time4BUS, pojawiła się również platforma o takiej samej nazwie. Użytkownik dostał możliwość samodzielnego zarządzania rozkładem jazdy, poprzez jego tworzenie, modyfikowanie i publikowanie w dowolnym momencie i miejscu na ziemi, gdzie dostępny jest zasięg Internetu, bez konieczności wysyłania jakichkolwiek plików do „osób trzecich”. Na dzień dzisiejszy obsługiwanych jest ponad 80 klientów, z czego największe kontrakty w aglomeracji warszawskiej i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (Katowice i Górny Śląsk).

A co możemy powiedzieć o samej aplikacji i do jakich odbiorców jest skierowana?

Arkadiusz Witek: Zanim przybliżę działanie aplikacji mobilnej dla pasażerów, warto tu podkreślić, że wszystko to, co widzi pasażer, definiowane jest na platformie Time4BUS. To, co zostanie tam stworzone, czy zmodyfikowane, zobaczy bądź nie, użytkownik. Ale do tego pozwoli Pan, że wrócimy za chwilę.

Skoro już poruszyliśmy temat aplikacji, chciałbym też wspomnieć o Time4BUS Fleet, czyli narzędziu serwisowym, które dostępne jest dla naszych klientów i pozwala na podgląd informacji telemetrycznych na podstawie danych dostępnych z pojazdów.

Daje dostęp również do widoku z kamer. Dzięki temu jesteśmy w stanie na bieżąco kontrolować i zarządzać dostępną flotą o każdej porze dnia i nocy, bez konieczności fizycznej obecności w miejscu pracy. Z kolei aplikacja dla pasażera charakteryzuje się tym, że prezentuje realny, przejrzysty i czytelny rozkład jazdy, oparty na danych pozyskiwanych w czasie rzeczywistym z pojazdów, które wyposażone są w urządzenia lokalizacyjne, bądź, jeżeli dany organizator korzysta z GTFS-u, danych przez niego udostępnionych. Pasażer ma możliwość dodania przystanku do ulubionych, dzięki czemu szybko może sprawdzić odjazdy linii, które go najbardziej interesują, bez potrzeby szukania przystanku na mapie. Po kliknięciu w numer konkretnej linii na danym przystanku, jesteśmy w stanie prześledzić przebieg trasy konkretnego pojazdu. Aplikacja skierowana jest do każdego pasażera komunikacji zbiorowej, który posiada smartfon i dostęp do Internetu. Tam, gdzie jesteśmy dostępni, użytkownik może śmiało podróżować z Time4BUS-em. Pasażer może zaplanować podróż również na podstawie statycznego rozkładu jazdy.

Czym wyróżnia się Time4BUS dla pasażera na tle innych aplikacji?

Arkadiusz Witek: Możemy tutaj mówić o wielu aspektach, ale najważniejsze z nich to własny, wewnętrzny planer podróży, który pozwala użytkownikowi stosować różne warianty ustawień, gdzie finalnie otrzymamy do wyboru kilka rozwiązań najbardziej optymalnego przemieszczania się. Tam, gdzie dostępny jest więcej niż jeden środek transportu np. autobus i tramwaj, możemy wybrać, którymi pojazdami chcemy podróżować. Kolejną, bardzo ważną rzeczą, ale przez wielu w pierwszej chwili niedocenianą, jest prezentacja numeru bocznego/rejestracyjnego pojazdu. Pasażer, który gubi rzecz w środku transportu publicznego, często zapamiętuje, jaką linią jechał i numer identyfikacyjny pojazdu.

Chcąc odzyskać zgubę, znając poszczególne dane pojazdu, którym ostatnio się przemieszczał, w kontakcie z dyspozytorem informacja o numerze bocznym, może okazać się pomocna. Nie zamykamy się również na osoby obcojęzyczne, ponieważ mamy do wyboru dostępny język angielski czy ukraiński.

W październiku 2022 roku nawiązaliśmy kontakt z Romanem Roczeniem (osoba niewidoma), który pomógł nam dostosować aplikację do zgodności z WCAG 2.1 – ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Dzięki tej współpracy programiści GenesisMobo zostali uświadomieni, że Time4BUS dla osób o szczególnych potrzebach, wymagał przeprojektowania.

Dostępny samouczek, który możemy w każdej chwili wyłączyć, bądź ponownie uruchomić przeprowadzi nas przez najważniejsze zakątki aplikacji, pokazując pasażerowi, że aplikacja, to nie tylko wyświetlony pojazd i informacja wyłącznie o tym, kiedy przyjedzie. Warto też podkreślić, iż możemy pobrać ją z trzech miejsc: Google Play (Android), z App Store (iOS) oraz z AppGallery (Android). Korzystanie z niej jest w pełni bezkosztowe oraz pozbawiona jest jakichkolwiek reklam i zbędnych treści. Użytkownik nie musi się martwić, że zostanie „zasypany” dodatkowymi okienkami, które prezentują np. promocję produktów spożywczych w ulubionej sieci supermarketów, bądź zachęcają do kupna nowego samochodu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Autobusowe linie ŁKA trafiają do popularnych wyszukiwarek

Komunikacja

Autobusowe linie ŁKA trafiają do popularnych wyszukiwarek

Kasper Fiszer 10 kwietnia 2024

Bolt oferuje carsharing we współpracy z Traficarem

Mobilność

Bolt oferuje carsharing we współpracy z Traficarem

Natalia Piotrowska 05 kwietnia 2024

Daimler Buses: Kryzys się skończył, Mercedes rośnie

Komunikacja

ŁKA wydłuża dwie dowozowe linie autobusowe

Komunikacja

Zobacz również:

Autobusowe linie ŁKA trafiają do popularnych wyszukiwarek

Komunikacja

Autobusowe linie ŁKA trafiają do popularnych wyszukiwarek

Kasper Fiszer 10 kwietnia 2024

Bolt oferuje carsharing we współpracy z Traficarem

Mobilność

Bolt oferuje carsharing we współpracy z Traficarem

Natalia Piotrowska 05 kwietnia 2024

Daimler Buses: Kryzys się skończył, Mercedes rośnie

Komunikacja

ŁKA wydłuża dwie dowozowe linie autobusowe

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5